Reklama w Internecie koncentruje się na wywołaniu reakcji konsumenta i dokonaniu przez niego zakupu, bądź odwiedzeniu strony

Reklama w Internecie koncentruje się na wywołaniu reakcji konsumenta i dokonaniu przez niego zakupu, bądź odwiedzeniu strony

Internet jako największa sieć komputerowa, tzw. „Sieć sieci”, łączy użytkowników z całego świata. Dziś nie wyobrażamy sobie bez niego życia. Co więcej, Internet niewątpliwie zmienił oblicze światowego biznesu, zapewniając firmom dostęp do nowych rynków.

Również marketing skorzystał z tej skarbnicy wiedzy i odnalazł tam swoje miejsce, wykorzystując jej globalny charakter na korzyść przedsiębiorców przy użyciu środka takiego jak reklama w Internecie.

            Reklama w Internecie znacznie różni się od form tradycyjnych. Jest bardziej ukierunkowana, można ją porównać pod tym względem do reklamy w magazynach, ale posiada także cechy reklamy telewizyjnej gdyż zawiera animacje i ruch. Dodatkowo reklama w Internecie jest interaktywna i może prowadzić do bezpośredniej reakcji odbiorcy i zakupu produktu.

            Reklama w Internecie przeważa w następujących branżach:

•          branża komputerowa              27%,

•          towary konsumpcyjne            25%,

•          branża telekomunikacyjna   14%,

•          usługi finansowe                        13%,

•          nowoczesne media                    10%.

Populacja internetowa wciąż wyróżnia się wyższym dochodem i wykształceniem, dlatego też najwięksi reklamodawcy internetowi to przedsiębiorstwa oferujące produkty dla tej właśnie grupy.

Reklama w Internecie dzieli się na dwa rodzaje :

• reklama marki – polega na kreowaniu preferencji nabywczych i wpływaniu na opinię o produkcie. Najlepsze media wykorzystywane w tym celu to telewizja, czasopisma, radio oraz gazety.

• reklama wywołująca działanie – koncentruje się na wywołaniu bezpośredniej reakcji konsumenta i dokonaniu przez niego zakupu, bądź odwiedzeniu strony reklamodawcy poprzez kliknięcie na baner. Ze względu na swój charakter najlepszym medium wykorzystywanym jest właśnie Internet.

            W zależności od odbiorcy w procesie odbioru treści reklamowych wyróżnia się reklamę typu push oraz pull:

  • reklama typu pull (z ang. ciągnąć lub wyciągać) – jej odbiorca znajduje jej treść podczas poszukiwania informacji na stronach WWW i sam decyduje czy chce ją oglądać czy nie. Są to m in. banery oraz przyciski zawierające łącza do witryny reklamodawcy.
  • reklama typu push (z ang. pchać) – charakteryzuje ją brak moE(xZ@